Dear Followers

Thursday, August 21, 2014

Titi

Hai, hari ni nak cerita pasal titi.. Ni bukan titi merentas longkang atau titian sirat ke apa. Hahaha. Titi ni nama pendek bagi seorang manusia yang aku kenal. Nama dia Ratieqah. Nur Ratieqah Najeehah bt Jeffere. Haha! Aku sorang je yang panggil dia titi.

Dia dok kedah. Aku kenal dia sebelum aku pergi interview dekat UM lagi. Kenal dalam group dekat fb. Aku jadi rapat dengan dia sebab sepupu aku. Hai sepupu, walaupun aku kerek dengan kau. Dia kerek dengan kau. Aku nak berterima kasih sebab kau.. Aku rapat dengan dia. Hahahaha.

Pasal titi ni.. Dia simple je. Dia tak cliche macam perempuan lain. Dia dengan dunia dia sendiri yang tak cliche. Haha. Bila borak dengan dia.. Aku pon tak ada nak jadi orang lain lembut2 cakap.. Sebab dia pon x berapa nak layan laki cliche ayat manis. Haha.

Dia ni nampak je macam tough.. Macam je la.. Macam kasar sikit. Tapi sebenarnyalah kann.. Dia kan.. Manissss gituuu.. Cara dia taip dengan cara dia bercakap tu berbeza. Aku ingatkan bila dia bercakap tu cara dia bercakap akan sama macam cara dia chat atau berbalas komen. Tapi tidak. Sebab bila dia bercakap.. Kau jadi macam aaaaaaaaaaa.... Aku cair. Adorable. haha!

Rapat dengan dia dalam seminggu dua sebelum hari jadi aku. So.. Mungkin tempoh perkenalan tu baru je lagi. Haha. Baru jumpa dia Ahad lepas.. Aaummm.. Trus datang Kedah dengan kawan sebab nak jumpa dia. Memang aku paksa dia ni untuk jumpa gak. Mula2 macam malu2 la nak jumpa..

Masa jumpa tu.. Kat kfc padang serai. Masa dia sampai.  Sebelum dia toleh belakang lagi aku dah tau tu Titi.. Sebab tudung askar dia. Hahaha. . Lepas tu.. Ingatkan aku nak jadi pemalu. Maklumlah aku ni kalau jumpa perempuan jadi awkward sikit. Tapi dengan Titi ni.. Malu tu ada.. Tapi tak ada la rasa awkward sangat. Sebab dia pon banyak cakap pandai buat lawak. Siap berselfie lagi. Banyak pulak tu ! Haha.

Eyyy kira seronok la dapat borak jumpa dia. 100 km perjalanan pergi balik tu berbaloi la dari Penang ke Kedah. Haha! Harap la harap.. Ni harapan aku.. Biar jadi lagi rapat dengan dia masa belajar dekat UM nanti.

To Titi.. Aku tau hg mesti baca post ni sebab kejap lagi aku nak bagitau hg aku ada buat post pasai hg ni. Mohon jangan terharu sangat bila baca post ni. Hahahaha.

Okaybye.
Salam..
¯\_(ツ)_/¯

Post a Comment

besties forever

besties forever
this is me. . the real me . . so crazy and kinda friendly :) easy go person