Dear Followers

Monday, January 17, 2011

PERIBAHASA rosak II

1.)Adat gajah berak merata...
2.)Air diminum hilang haus..
3.)Alang-alang berdakwat cepat2lah gunakan sebelum kering..
4.)Alang-alang menyeluk perkasam biar sampai ke hulu ketiak..
5.)Anak dipijak.. sakit anak itu..
6.)Anjing diberi makan nasi mesti nak lagi..
7.)Bersatu kita teguh.. bercerai kita kahwin lain..
8.)Malang tak berbau tapi kentut boleh berbau walaupun tak berbunyi.
9.)Biar mati bini jangan mati anak (boleh kahwin lagi ape)
10.)Biar korek hidung jangan korek tabung.
11.)Berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian lama-lama jadi letih.
12.)lau tiada rotan, pelempang ajelah....
13.)Habis madu, sepah jangan dibuang merata-rata.
14.)Bak cendawan tumbuh selepas banjir..
15.) Pecah kaca pecah gelas, kalau dah pecah tu tak reti-reti nak ganti ke??
16.)Kerbau berpegang pada tali, manusia berpegang gunakan tangan
17.)Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya tak masuk Sukan Olimpik jugak. 
18.)Kalau takut dilambung ombak janganlah berumah ditepi pantai, buat rumah jauh-jauh sikit dari pantai la .. 
19.)Bodoh2 sepat.. dia memang bodoh terjerat jugak kat mata kail.
20.)Dapat sama laba.. cicir kutip lah..
21.)Genggam bara api sampai melecur tangan..
22.)Sehangat2 tahi ayam lagi panas air mendidih.
23.)Jauh berjalan penat kaki menanggun derita..


hah! penat wat peribahasa2 sakai ni.. hahahah~
memang gila..

Sekian terima kasih......
LIKE THIS POST?
-CLICK LIKE LA APE LAGI.
MIND TO SHARE?
-SHARE LAH.
NAK COPY?
-COPY JE AKU TAK KESAH.
Assalamualaikum! 
Post a Comment

besties forever

besties forever
this is me. . the real me . . so crazy and kinda friendly :) easy go person