Dear Followers

Saturday, December 4, 2010

Terima Kasih

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera pembuka bicara khas untuk semua pembaca.

"TERIMA KASIH"
Sekarang ni ramai manusia atau orang dan lebih dikenali sebagai human being dalam English sangat susah nak ucap terima kasih. Mereka selalunya ucap perkataan tu bila mereka dapat apa yang mereka nak daripada seseorang. Betul atau tidak saya tidak tahu sebab apa yang saya tulis disini berdasarkan apa yang saya lihat dan saya lalui. Sepatutnya kita kenalah berterima kasih kat sesiapa sahaja yang dah membantu kita. Dengan ucap perkataan terima kasih kat seseorang tu,,, nescahaya dia akan rasa lebih dihargai oleh anda. Nak cakap terima kasih bukan susah kan... So.. bila ada orang dah menghulurkan bantuan kepada anda walaupun pertolongan yang diberi tu tak lah sebesar mana jangan lupa untuk ucap terima kasih yer. :) 

Sebelum mengundurkan diri saya nak cakap saya juga manusia yang lemah dan sering melakukan kesilapan. Kadang-kadang kita terlupa samada kita dah ucap terima kasih atau belum. Konklusinya.. Ucaplah terima kasih 2 kali atau lebih. HAHA ! Biar dia rasa pertolongan yang diberi kepada kita lebih dihargai.

Sekian salam,terima kasih kerana membaca :) vote this,ok!

Post a Comment

besties forever

besties forever
this is me. . the real me . . so crazy and kinda friendly :) easy go person