Dear Followers

Saturday, December 4, 2010

Kawan

KAWAN

Kawan dan Kawan Baik bagi aku mempunyai maksud yang berbeza tapi ia bermula dengan cara yang sama iaitu pertemuan. Bila dua orang manusia bertemu dalam suasana yang ceria dan sewaktu dengannya secara tidak langsung akan mewujudkan satu hubungan diantara mereka iaitu KAWAN. Bermula daripada pertemmuan itu mereka akan berkawan dan mengenali isi hati masing-masing sama ada nak angkat dia jadi kawan baik atau tidak. 

Perbezaan antara kawan dan kawan baik bagi aku sedikit sahaja. Kepercayaan yang diletakkan keatas seseorang manusia yang bergelar kawan baik amat tinggi manakala bagi kawan biasa hanya sedikit sahaja. Jadi, jika seorang kawan baik mengkhianati sahabatnya itu maka sakit hatinya orang itu terlalulah amat sakit sampai kita pun tidak dapat bayangkan kerana kepercayaan yang diletakkan kepadanya terlalu tinggi.

Kes adik beradik tikam belakang pun ada ni lagikan kes kawan tikam belakang kawan. Bagi aku kawan tikam belakang kawan ni dah jadi lumrah dunia jadi buat apa aku nak hairan kalau kawan baik aku sendiri tikam belakang aku tapi buat masa ni semua kawan baik aku tak pernah kecewakan aku dan aku akan terus berharap supaya mereka akan terus bersama aku dan menyokong aku.

Itu sahaja pendapat yang saya dapat kongsi. Terima Kasih dan Assalamualaikum
Vote and comment ? :D 
-aliff haziq-
Post a Comment

besties forever

besties forever
this is me. . the real me . . so crazy and kinda friendly :) easy go person